100% svensk

Har ni tänkt på att utländska killar är mer "på" än svenska killar som är mycket mer blyga när det gäller att prata med främmande personer? Igår t.ex så satt jag på bussen till fruängen och bredvid mig satt en neger. Han började helt utan vidare snacka med mig och på engelska dessutom! Med en lite jamaica-brytning. Han ville ha mitt nummer och veta var jag bodde, haha. Jag drog den vita lögnen om att jag hade en pojkvän och bla, bla, bla. Så tillslut lämnade han mig ifred. Puh! Men jag har märkt att det i allmännhet är utlänningarna som är mer orädda av sig. Jag menar, det är väldigt sällan en svensk kille är så framåt. Har jag inte rätt?

Sen kan jag ju ta upp en annan sak på samma gång. Det är nämligen så att folk ofta tror jag är från något annat land, haha. När jag börjar prata med någon som jag inte har lärt känna får jag frågan: Vart kommer du ifrån då?
Men jag är HEL svensk. Jag är inte tysk heller bara för att släkten på mammas sida heter Kühler i efternamn. Kortfattat var det så att min morfars mamma gifte om sig med en annan som hette Kühler. Yes, så jag är 100% svensk :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0